سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذرگاه

اشکنه آورم و جمع کنم پیتزا را!!!

به گزارش انتخاب، شنیده میشود "سعید جلیلی " خود را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده می کند.

خواهم آمد که بسازم همهء دنیا را
یا که آباد کنم پشت سرم عقبی را
حمل بر حمد نباشد، پس از این بی تردید
کان منم ناجی این مملکت تنها را

"حسن آقا" به کلیدت تو چه نازی، مشدی
من خودم شاه کلیدم، تو چه دیدی ما را؟
غیب کردست اگر یک دکلی را محمود
من خودم غیب نمایم ز دکل صد تا را!

او اگر معجزه بودست، که بی شک بودست
دیگر این بار منم معجزه گر فردا را!
وان کلاهی که فرو رفته سری این ملت
غیر من کیست کند چاره غم عظما را؟

کس به جز من نتواند، به یقین میدانم
به عمل جامه بپوشم تن این رویا را
هست منظورِ من از ماتم عظما؛ "برجام"
ریشه اش کنده شود، بار الها، یارا!

پشت در صف شده از چین و اروپا تاجر
چیست منظور رقیبان ز چنین سودا را؟!
میدهم قول، به آنها برسد دستم اگر
قلع و قمع میکنم از دم همهء آنها را

قصد آنها همگی بردن و استثمار است
بار الها تو زمینگیر بکن اعدا را
"گشت ارشاد" بگیرد نفسی تازه ز من
یاد گیرند پس از این لگد و تیپا را

بخش گردشگریِ لوت و کویرِ برهوت
میشود جایگزین ساحل دریاها را
غیر از این "ده نمکی" نیست کسی اهل هنر
باید او دست بگیرد همهء سیما را

باز پیکان جوانان بشود سردمدار
جمع باید بکنم "سیتروئن" و " مزدا" را
بهر تفریح جوانان که کمی شاد شوند
" گُلِرِ" اول ملی بکنم "سوشا" را

تا حمایت شود از چرخهء تولید وطن
اِشکنه آورم و جمع کنم پیتزا را
الغرض ایده فراوان به سرم هست اگر
برسانم به دم پلهء پاستور پا را

 

 

مجید مرسلی

منبع: خبرآنلاین

 


حبس ابد برای مرسی

دادگاه جنایی قاهره امروز(شنبه) حکم محمد مرسی در پرونده "جاسوسی برای قطر" را اعلام و او را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در این پرونده به "عرضه اسرار دولتی و نظامی به سفارت قطر، گرفتن اسناد طبقه‌بندی شده از مسئولان دولتی و تلاش برای رساندن آنها به قطر و همکاری امنیتی با دوحه که امکان آسیب رساندن به حاکمیت ملی و امنیت مصر در آن وجود داشت" متهم شده‌ بود.

قاضی دادگاه قاهره گفت در 99 جلسه به این پرونده رسیدگی کرده است و 6 تن از متهمان پرونده را مستحق مرگ دانسته و برای آنها حکم اعدام صادر کرد. سه نفر از متهمان از جمله مرسی نیز به حبس ابد محکوم شدند.

محمد مرسی در این پرونده علاوه بر حبس ابد یک حکم 15 ساله حبس نیز دریافت کرد که مربوط به مسائلی غیر از جاسوسی بود.

جلسه پیشین دادگاه در رابطه با پرونده "جاسوسی برای قطر" 18 اردیبهشت برگزار شد و در آن 6 تن از متهمان به اعدام محکوم شدند و جلسه قرائت حکم مرسی و بقیه متهمان پرونده به امروز موکول شد.

دستگاه قضایی مصر علاوه بر این پرونده برای مرسی سه حکم دیگر صادر کرده است؛ مرسی در پرونده "فرار از زندان وادی النطرون" به اعدام، در پرونده "جاسوسی برای حماس" به حبس ابد و در پرونده‌ "درگیری‌ مقابل کاخ ریاست جمهوری" به 20 سال حبس محکوم شده است. هیچ یک از این احکام هنوز نهایی نیست و وی می‌تواند به آنها اعتراض کند.

 


سلطان اسپم به دام افتاد

«سلطان اسپم» به دو و نیم سال حبس و پرداخت 310 هزار و 629 دلار غرامت محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، سانفورد والاس، هکری که برای خود نام مستعار «سلطان اسپم» را برگزیده بود و چند سال گذشته مسئول هزاران پیام اسپم در فیس‌بوک بود، به دو سال و نیم زندان محکوم شد.

از سال 2008 تا 2009، والاس کاربران فیس‌بوک را با یک لینک به وب‌سایتی خارجی هدایت می‌کرد و از این طریق نام کاربری و کلمه عبور و نیز فهرست دوستان آنها را به دست می‌آورد. سپس با دزدیدن نام کاربری و کلمه عبور دوستان این افراد، پیام‌هایی برایشان می‌فرستاد و این روند همین‌طور ادامه داشت.

والاس در این مدت توانست چندین بار به شبکه کامپیوتری فیس‌بوک دست پیدا کرده تا طرح خود را اجرا کند. در نهایت، او مسئول 27 میلیون پیام اسپم در این شبکه اجتماعی است. اگر شما در طول این مدت پیام مشکوکی را دریافت کردید، احتمال دارد که از طرف او باشد.

والاس برای یک مورد کلاه‌برداری و فعالیت وابسته به ارتباطات و ایمیل‌های الکترونیکی و یک مورد اقدام مجرمانه در آگوست 2015 گناهکار شناخته شد. مدعیان از دادگاه خواستار 36 ماه حبس برای والاس شدند.

تاریخچه این متهم نشان می‌دهد که او به جای رای پیش‌فرض موجود که نمی‌تواند جمع‌آوری شود، باید عواقب کار خود را ببیند. یک حبس 36 ماهه، اهمیت و جدیت اعمال متهم را به او نشان خواهد داد و او را از اقدامات مشابه در آینده بر حذر خواهد داشت.

رای پیش فرض، یعنی همان جریمه یک میلیارد دلاری که والاس در سال 2009 متحمل شد و البته آنها نتوانستند مبلغ مورد نظر را از او دریافت کنند. این بار دادگاه والاس را مجبور به پرداخت غرامت 310 هزار و 629 دلاری کرد.

والاس کار خود را با فرستادن فکس‌های هرزنامه به مردم در سال 1991 آغاز کرد و پس از آن با شکایات متعددی از فیس‌بوک و نهاد دیگری مانند مای‌اسپیس روبه‌رو شد.

 


ایران 0 برزیل 3 -

گزارش مستقیم از ریو؛
ایران 0- برزیل 3؛ ایران با شکست شروع کرد

تیم ملی والیبال ایران در حالی اولین دیدار خود در لیگ جهانی مقابل برزیل واگذار کرد که خسته ترین تیم از نظر بدنی بود و مقابل برزیل قدرتمند به جز ست سوم شرایط و روند خوب خود را نداشت.

 


شوخی \فردوسی پور\ با \دولاب\ و \علیفر\


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عادل فردوسی هم با سرهنگ علیفر شوخی کرد. عادل فردوسی پور گزارشگر بازی انگلیس و ولز بود و در همان ابتدای بازی با علیفر شوخی کرد.

به گزارش انتخاب ،فردوسی پور در جریان بازی انگلیس و ولز وقتی که در مورد استادیوم محل بازی صحبت می کرد شوخی ای هم با علیفر کرد. او نام ورزشگاه و شهر را گفت و بعد:«...اصلاهم کاری نداریم که مهندس ناظر استادیوم چه کسی بوده یا چه کسی آن را ساخته است ؟ اصلا چه کاریه..»

فردوسی پور در حالی به موضوع سازنده استادیوم اشاره می کرد که چند روز قبل تلاش سرهنگ علیفر برای اعلام نام مهندس سازنده استادیوم سبب شد اشتباه بزرگی مرتکب شود.

علیفر که بازی لهستان و ایرلند را گزارش می کرد با استفاده از اطلاعات ویکی پدیای فارسی اعلام کرد که نام مهندس سازنده ورزشگاه «دولاب امیر» است. نامی که بعدا مشخص شد برای شوخی با علیفر در ویکی پدیا قرارداده شده.

امیر دولاب جوان بوشهری بعدا خبر داد که می دانسته علیفر اطلاعاتش را از ویکی پدیا می گیرد و به همین دلیل اطلاعات ورزشگاه را ادیت کرده تا علیفر را به تله بیاندازد.
منبع: عصرایران