سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذرگاه

عصبانیت شدید کیهان از رتبه بندی ارشاد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 
روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان "عقده‌گشایی ارشاد علیه کیهان به نیابت از مدیریت اشرافی" نوشت:
 
وزارت ارشاد ضمن یک عقده‌گشایی کور و رسوا علیه روزنامه کیهان، این روزنامه را در رتبه 3 رده‌بندی کرده و برخی نشریات حامی دولت را در رتبه 1 و 2 جا داده است.
 
طبق جدول من‌درآوردی ارشاد، روزنامه‌هایی مانند ایران، اطلاعات، خبر ورزشی (وابسته به معاون مطبوعاتی)، خراسان، دنیای اقتصاد و شرق در رتبه یک قرار گرفته‌اند.
 
در رتبه دوم نیز نام روزنامه‌های اعتماد و جمهوری اسلامی، دیده می‌شود. وزارت ارشاد در رتبه سوم نام کیهان را در کنار روزنامه‌هایی مانند فرهیختگان، صمت، شهروند، آسیا، جهان صنعت، آفتاب یزد و آرمان قرار داده است.
 
این عقده‌گشایی «رو» که از ابتذال متولیان امر در وزارت ارشاد حکایت می‌کند، در حالی است که همین طیف بهتر از هر کس از تعداد پرحجم مخاطبان کیهان و اثرگذاری بلامنازع آن در افکار عمومی خبر دارند. یک نمونه از این اثرگذاری اجتماعی را می‌توان در روشنگری نسبت به عملکرد مدیریت اشرافی و حقوق‌های نجومی آنها مشاهده کرد که با وجود ماله‌کشی کنتراتی ده‌ها نشریه درجه یک دولتی یا در اجاره دولت، تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است. عملکرد مشابه را در زمینه روشنگری نسبت وعده‌های خلاف واقع درباره برجام می‌توان مشاهده کرد هر چند که طبیعتاً به مذاق ویژه‌خواران مدیریت اشرافی از قبیل وزارت ارشاد تلخ بیاید و به برخی عقده‌گشایی‌های سخیف و کودکانه منتهی شود.

 


کیهان: \تقریبآ هیچ\ یک ساله شد

یک سال پیش در چنین روزی بود که ایران توانست از زمین مذاکرات 1+5 با پیروزی خارج شود و مذاکرات فشرده درمقرهای مختلف سازمان ملل در اروپا بالاخره در وین به سرانجام رسید.

روزنامه کیهان در صفحه نخست خود با اشاره به سالگرد توافق هسته ای ایران و غرب نوشت: ««تقریباً هیچ» یک ساله شد/هسته‌ای رفت تحریم‌ها ماند».

این روزنامه در ادامه با انتقاد از روند اجرای برجام آورده است: با گذشت 12 ماه از امضای توافق هسته‌ای و همچنین با گذشت 6 ماه از روز آغاز اجرای تعهدات 1+5 ذیل برجام، نه تنها پول‌های بلوکه شده به کشور بازنگشت بلکه آمریکا در اقدامی گستاخانه، 2میلیارد دلار از اموال ایران را نیز غارت کرد. علاوه بر این، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه در پسابرجام تحریم‌های جدیدی نیز به فهرست قبلی اضافه شد.

 


آمریکا:از ایران خواسته ایم تا دلایل عدم نفع بردن از توافق هسته ا

با نزدیک شدن سالگرد توافق هسته ای گروه 5+1 با ایران بار دیگر بحث ها در مورد این توافق بالا گرفته است. استیون مال، هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق می گوید این بهترین توافق ممکن بود.

به گزارش «انتخاب»، مال روز سه شنبه در جمعی در واشنگتن از این توافق دفاع کرد و با اشاره به اینکه روند اجرای توافق بدون مشکل نیست، گفت موارد مبهم را مورد به مورد دو طرف با هم حل می کنند.

استیون مال گفت تاکنون 50 میلیارد دلار از دارائی های ایران در ازای عمل به توافق آزاد شده است.

وی افزود: هنوز پاسخی برای این گلایه مقام های ایران نیافته است. به گفته وی، آمریکا از ایران خواسته دلایل این عدم نفع بردن را رک و راست بیان کنند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی افزود: "این مساله ایران می تواند دلایل دیگری چون فساد، قوانین ضعیف مبارزه با پولشوئی، عدم شفافیت عملکرد و قوانین مالی داشته باشد.

 


ماجرای تقلید صدای روحانی توسط فریدون

ه گزارش «انتخاب» ؛ ایرنا خبرگزاری دولت نوشت: در روزهای اخیر برخی با جریان سازی رسانه ای و با خط و مشی همسو، به دنبال تخریب دولت از طریق طرح ادعاهای کذب علیه نزدیکان رئیس جمهوری هستند به طوری که «جواد کریمی قدوسی» از نمایندگان مجلس در گفت وگو با سایت دانشجو مدعی تقلید صدای رییس جمهوری از سوی حسین فریدون شده و گفته: «در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی در تماس هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیر مجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند.»

دستیار ویژه رییس جمهوری عصر امروز(سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا، تاکید کرد: طرح چنین اخباری از جمله «تقلید صدای رئیس جمهوری برای کنسل کردن سفر مولاوردی معاون روحانی در امور زنان و خانواده» از اساس کذب بوده و ادامه همان خبرسازی علیه دولت است.

کریمی قدوسی همچنین مدعی شده که فریدون به دلیل همین اقدام غیرقانونی به دادگاه احضار شده است؛ در حالی که دستیار ویژه رییس جمهوری تصریح کرد به هیچ وجه این موضوع صحت نداشته است؛ در واقع مخالفان دولت از هر اقدامی برای تخریب و هجمه به دولتمردان کوتاهی نمی کنند.

تکذیبیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

خبرسازی این نماینده مجلس، واکنش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را نیز به دنبال داشت به طوری که روابط عمومی این معاونت با صدور اطلاعیه ای ادعای مطرح شده کریمی قدوسی را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به خبر منتشره خبرگزاری دانشجو با آقای کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات، این معاونت برای تنویر افکار عمومی ادعای خلاف واقع را تکذیب می کند.

روابط عمومی این معاونت با یادآوری سوگند موضوع اصل 67 قانون اساسی(برای نمایندگان مجلس) آورده است: انتظار می رود این نماینده مجلس در اظهار نظرها و انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت کند؛ هر چند به نظر می رسد این روزها در ادامه هجمه ها، فشارها و تخریب های بی امان علیه دولت و در بازار مکاره سیاست، دیگر متاع اخلاق و امانت و تقوا خریداری نداشته و به ثمن بخس به حراج گذاشته می شود.

این روزها، رسانه های مخالفان دولت به طور همسو و سلسه وار با مطرح کردن ادعاها و انتشار گسترده آن در فضای مجازی، اقدام به تخریب دولت می کنند؛ ابتدا با مطرح کردن انتظارات از «برجام» و سپس در ادامه با «فیش های حقوقی نامتعارف» و اکنون نوک پیکان فشار و هجمه به دولت را به سمت نزدیکان رییس جمهوری نشانه رفته اند و در این رابطه از هر خبرسازی و بی اخلاقی رسانه ای و متمسک شدن به هر روشی برای رسیدن به منافع خود کوتاهی نمی کنند؛ آن هم در حالی که برخی منتقدان دولت نیز چنین روشی را «هدفگذاری برخی برای منافع گروهی» و نه دلسوزی برای رفع مشکلات عنوان می کنند.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی

از سوی دیگر خبرنگار «انتخاب» گزارش داد: ادعای اخیر کریمی قدوسی، موجی از واکنش را در شبکه های اجتماعی به وجود آورده است.

در بخشی از این واکنش ها آمده است:

کریمی قدوسی بعد از اشتباه گرفتن ان پی تی و ام پی تی زنده موند تا به اینجا برسه بگه این یکی صدای اون یکی رو تقلید کرده نفر سوم اشتباه گرفته

کریمی قدوسی: یکی از نزدیکان رییس‌جمهور هنوز که هنوز است نمی‌داند الان این حسن است که زنگ زده یا حسین!

کریمی قدوسی خبر داد حسین فریدون چندین مورد پرونده مزاحمت تلفنی به 110 و آتش نشانی و منزل محمودی دارد که در دست بررسی است

 


شادی بامصرف میوه وسبزی

یک تحقیق جدید نشان می دهد که مصرف منظم میوه و سبزیجات شادی و رضایتمندی را در پی دارد و این ویژگی با افزایش مصرف این اقلام بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، تحقیقات دانشگاه وارویک انگلیس و دانشگاه کوئینزلند استرالیا نشان می دهد مصرف منظم و مستمر میوه و سبزیجات می تواند به طور قابل توجهی احساس شادی افراد را افزایش دهد.

این مطالعه که به زودی در مجله American Journal of Public Health منتشر می شود، اولین بررسی علمی در خصوص سلامت روانی حاصل از مصرف میوه و سبزیجات است.

محققان دریافتند افرادی که مصرف روزانه میوه و سبزی را از صفر به 8 واحد رساندند، در طول 24 ماه به چنان سطحی از احساس رضایتمندی و شادی رسیدند که با شادی حاصل از تغییر وضعیت از بیکاری به اشتغال برابر بود.

در این مطالعه که تفاوت درآمدها و شرایط زندگی افراد نیز مورد توجه بود، وضعیت بیش از 12 هزار نفر به صورت اتفاقی پیگیری شد. این افراد مصرف تمام مواد غذایی مصرفی خود را به صورت روزانه ثبت می کردند و همچنین میزان خشنودی آنها اندازه گیری می شد. محققان پس از گذشت دو سال از ارتقای وضعیت رژیم غذایی شرکت کنندگان در این مطالعه، متوجه بهبود قابل توجه وضعیت روانی آنها شدند.

به باور پژوهشگران، مصرف میوه و سبزیجات، سریعتر از اثرگذاری روی سلامت جسم انسان، موجب افزایش شادی می شود. به واقع برای حفظ سلامت جسم از قبیل پیشگیری از ابتلا به سرطان، افراد باید سال های متمادی رژیم غذایی سالم داشته باشند، در حالی که بهبود وضعیت روانی و احساس رضایتمندی به واسطه مصرف میوه و سبزیجات، زودتر محقق می شود.