سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذرگاه

\پوکمون گو\ از کجا آمده است؟

بازی Pokemon Go (پوکمن گو) از سوی یک شرکت آمریکایی بازی‌های ویدئویی به نام نیانتیک (Niantic) طراحی شد و توانست تنها با گذشت یک هفته از توزیعش، توجه 21 میلیون کاربر را به خود جلب کند. مجموعه بازی‌های پوکمون‌ 20 سال پیش روی کنسول دستی گیم کارشان را شروع کردند. ایده‌ اصلی این بازی هم از علاقه‌ خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون نقش اصلی را ایفا می‌کنند. سازندگان این بازی به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی‌های پوکمون، بازی جدیدی به نام «پوکمون گو» را برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی کردند. این بازی که ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است، از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل در تاریخ 16 تیر 95 در دسترس قرار گرفت. «پوکمون گو» ابتدا به صورت عمده در آمریکا، نیوزیلند، آلمان و بریتانیا در اختیار افراد گذاشته شد و پس از مدت کوتاهی به دلیل تقاضای بالا که خارج از ظرفیت سرورها بود، توزیع «پوکمون‌گو» موقتا در کشورهای دیگر جهان متوقف شد. به گزارش یورونیوز، شمار کاربران این بازی در هفته اول توزیع را در آمریکا، نیوزیلند و آلمان نزدیک به 21 میلیون کاربر فعال برآورد کرده اند. همچنین براساس همین گزارش میزان دانلود این اپلیکیشن در هفته اول بیش از دانلود اپلیکیشن‌هایی همچون تیندر، اسنپ چت (هفت برابر بیشتر)، واتس‌آپ یا فیسبوک مسنجر اعلام شد.


مدافعان حرم ماهیانه چقدر حقوق میگیرند؟

سردار حاج محمد فلکی، فرمانده تیپ ادوات (نینوا) لشکر 10 سید الشهدا علیه السلام ضمن حضور در سایت خبری مشرق به سوالات خبرنگار ما در زمینه دیدبان های لشکر 10 و وضعیت فعالیت های فرهنگی رزمندگان این تیپ پاسخ گفت.

به گزارش مشرق، وی که مدتی به عنوان فرمانده یکی از واحدهای رزمی در سوریه حاضر شده بود، درباره رشادت های رزمندگان افغانستانی نیز خاطراتی را تعریف کرد.

والله مدافعان حرم ماهیانه و حداکثر 100 دلار حق ماموریت می گیرند

سردار فلکی در پاسخ به سوالی پیرامون جوسازی دشمنان درباره حق ماموریت های بالا برای مدافعان حرم ایرانی گفت: این قسم، حرمت زیادی دارد اما والله که به مدافعان حرم، ماهیانه و حداکثر 100 دلار (350000 تومان) هدیه داده می شود که واقعا مبلغ ناچیزی است. من به عنوان کسی که سابقه حضور در میان رزمندگان در سوریه را داشته ام، اعلام می کنم که آنقدر انگیزه جهاد و شهادت در آن ها بالاست که اصولا آدم خجالت می کشد در رابطه با حق ماموریت آن ها صحبت کند.

وی ادامه داد: حال و هوای مدافعان حرم مانند رزمندگان دوران جنگ است و دیدن نماز شب آن ها، خاطرات من را از مناطق عملیاتی خودمان در زمان جنگ تحمیلی زنده می کرد.

 


تفاوت مستر کارت و ویزا کارت

شما می توانید به هر نقطه در سراسر جهان تنها با داشتن یک کارت اعتباری ، که یا توسط مستر کارت و یا ویزا کارت ارائه می شوند، سفر کنید و تجربه یک خرید بدون زحمت و لذت بخش را داشته باشید.
مسترکارت و ویزا کارت رقابت نزدیکی با هم دارند و در نتیجه خدمات مشابهی به مشتریان خود ارائه می دهند.هر دو با یک پایگاه مشتری بزرگ با شبکه های منحصر به فرد، در بیش از صد کشور در سراسر جهان حضور دارند.

به عنوان یک مشتری، ما به طور کلی بین این دو نوع از کارت های اعتباری، به جز دو نام تجاری مختلف، تفاوت زیادی پیدا نمیکنیم.

مستر کارت:
مستر کارت را می توان در بیش از 23 میلیون مکان در سراسر جهان استفاده کرد.

نکته مهم این است که مستر کارت، کارت های اعتباری را به طور مستقیم به مشتری صادر نمی کند.در عوض صدور مستر کارت در دست بانک هایی که خدمات مستر کارت را ارائه میدهند،می باشد.

هرگونه مبلغی که ما برای استفاده از مستر کارت به بانک های خود پرداخت می کنیم، به حساب بانک اضافه می شوند و نه به حساب مستر کارت.

مستر کارت درآمد خود را بوسیله صدور خدمات خود را به این بانک ها بدست می آورد.

ویزا کارت:
ویزا کارت دارای یک پایگاه مشتری بزرگ می باشد که در میلیاردها مکان مورد استفاده قرار میگیرد و یک رقیب مستقیم برای مستر کارت به شمار می آید.

ویزا کارت در سراسر جهان پذیرفته شده است، و مانند مستر کارت، کارمزد پرداخت خدمات که توسط بانک ها از مشتریان گرفته می شود، به بانک منتقل می شود و نه به ویزا کارت.

ویزا کارت هزینه ی پرداختی خدمات خود را از بانک هایی که خدمات آن را در سراسر جهان ارائه می دهند، دریافت می کنند.

در حال حاضراین یک مفهوم کلی است ، که در هر کجا که شما بتوانید با مسترکارت خود پرداخت کنید،همچنین می توانید از ویزا کارت خود استفاده کنید.

تفاوت بین مستر کارت و ویزاکارت چیست؟
هیچ تفاوت اساسی بین این دو نوع از شرکت های خدمات کارت های اعتباری وجود ندارد.

حقیقت این است که این دو به دلیل موجهی رقیب سر سخت همدیگر هستند.هنگام تصمیم گیری برای گرفتن اولین کارت اعتباری، افراد به طور کلی بین گرفتن ویزا کارت و یا مستر کارت تفکر نمی کنند.

آنها بانک را بر اساس طرح پاداش و کارمزد خدماتی که دریافت می کنند، انتخاب می کنند.

یکی از تفاوت های موجود این است که در بریتانیا خدمات مستر کارت و ویزا کارت یک پارچه شده اند.در بریتانیاهر کجا که بتوانید از مستر کارت خود استفاده کنید، همزمان می توانید از ویزا کارت خود نیز استفاده کنید.

گرچه در سراسر جهان مکان های مختلفی وجود دارند که یا مستر کارت و یا ویزا کارت را قبول می کنند.در تعدادی از مکان ها هم هر دو آن ها را می پذیرند.

نتیجه میگیریم که:

پس چگونه باید تعینن کنیم که کدام بهتر است؟

آیا واقعا چیزهایی هستند که امکان خرید آن ها با پول میسر نمی باشد وآیا زندگی کردن حتما نیاز به مستر کارت و یا ویزا کارت دارند؟

واقعیت این است که این قضیه مانند انتخاب بین دو سیب است.

در این مورد مزایای مشابه اما نام های متفاوت وجود دارند. پس چگونه این دو نام معتبری برای خود ساخته اند؟ با وجود این رقابت شدیدی بین این دو در بیش از یک صد و پنجاه کشور جهان و بیش از بیست میلیون مکان در سطح جهان باقی مانده است.

نامه نایب رییس فراکسیون امید به احمدی نژاد/ چرا دلواپس کاغذ پاه

چرا دلواپس «کاغذپاره»‌ها شدی دکتر؟
عبدالکریم حسین‌زاده در نامه‌ای در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به باراک اوباما، با انتقاد از عملکرد رییس دولت‌های نهم و دهم، خواستار پاسخگویی او در برابر ملت ایران شد.

جناب آقای محمود احمدی‌نژاد
اگر به خاطرتان زحمت دهید، شما در شرایطی بر مسند ریاست جمهوری ایران نشستید که بزرگترین شعارتان «عدالت اجتماعی» و برنامه‌‌تان، مبارزه با فساد اقتصادی بود. هنگامی شعار مبارزه با فساد اداری-مالی سردادید که رهبرانقلاب فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد را تبیین فرموده بود: اگر کمی به خاطرتان زحمت دهید، آن روزها شما ادعای این داشتید که حق ملت را اربابان سرمایه خواهید ستاند و حقوق ملت در استفاده از ثروت ملی را محقق می‌کنید.

آن روزها انتظار این بود شما که ردای شهید رجایی بر تن کرده‌اید، هیولای فساد را به‌زیر بکشید اما هنوز زمان زیادی نگذشته بود که فهمیدیم شما نه‌تنها ریشه فساد اداری-مالی را نخشکاندید؛ بلکه با طوفانی از خودرایی و نخوتی غیردموکراتیک در آتش این فساد دمیدید که وقوع بزرگترین اختلاس تاریخ کشور توسط منصوبان‌تان هم دیگر چندان دور از انتظار نبود و همین شد که آن شکوه‌ها از بیت گرامی شهید رجایی بلند شد که این‌چنین از ایشان هزینه نکنید.

آقای احمدی‌نژاد، اکنون زمانی بسیار از پایان تصدی شما می‌گذرد؛ چیزی حدود 4سال، ولی هنوز موارد بسیاری هست که نه کسی پاسخگوی آن بوده و نه حتی کسی امکان طرح سوالی درباره‌اش را با شما یافته است! بماند که سوال‌هایی قدیم‌تر از دوران تلخ ریاست جمهوری شما نیز موجود است: هنوز نه تکلیف هزینه‌های فاقد سند شهرداری تهران مشخص شده و نه سرنوشتِ پرونده سوآپ نفتی اردبیل، که سال‌هاست بایگانی شده است.

هرچند همچنان در عجبم چگونه شما که برای بی‌اثر شدن قطعنامه‌ها دست به قلم برده‌اید، زمانی آن‌ها را کاغذپاره می‌نامیدید، اما گذشته از این‌ها، آن‌چنان که موردی مهم را به رییس‌جمهور ایالات متحده متذکر شده‌اید، بنده نیز قصد دارم زمانی نه‌چندان دور را به شما یادآور شوم که البته از این نامه‌نگاری اخیر پیداست، بسیار به یاد آن روزها هستید؛ دوره 8 هشت ساله ریاست جمهوری که اگر درست عمل شود، می‌تواند اسباب جهش و توسعه کشوری را سبب شود، نه آن‌که آن سرزمین را در قهقرای فساد بیاندازد.

آنان که از نزدیک شاهد آن 8 سال بودند، شاهد هدر رفتن سرمایه‌های ملی بودند؛ 8 سالی که فساد 3 هزار میلیاردی در آن رخ داد، پرونده پرماجرای تامین اجتماعی و داستان مرتضوی شکل گرفت و البته این‌ها تنها دو نمونه از مشهورترین یادگارهای تلخ آن 8 سال است. حال بماند که علاوه بر آن، شما به جان خریدید 11 روز خانه‌نشینی و قهر سیاسی را بخاطر یک فرد خاص، که این شیوه و عمل در تاریخ این سرزمین بی‌مثال است، یا حاضر شدید بخاطر فرد خاص دیگری در تامین اجتماعی، شیخ‌الاسلامی را که وزیرتان بود، قربانی کنید و «یکشنبه سیاه» مجلس را رقم بزنیم؛ روزتلخی که از ناسزاگویی به هیچکس فروگذار نشدید.

و خدا خود می‌داند اگر با رای مردم در سال 92 مسیر مدیریت کشور تغییر نمی‌کرد یا به نحوی قانون به شما امکان ماندن می‌داد، امروز به غیر از دکل‌های نامرئی و خط‌لوله‌های جادویی که هیچ‌وقت وارد کشور نشد اما میلیاردها تومان از اموال ملت را به جیب دلال‌ها و سفارش‌شده‌های خاص سرازیر کرد، باید چشم‌انتظار رونمایی از کدام مدل از مفاسد اقتصادی می‌بودیم.

راستش را بخواهید، نامه من به شما اصلاً سیاسی نیست، بلکه نامه‌ای‌است از یک شهروند ایرانی و از منظری کاملاً انسانی، و تنها سوالم این‌که چگونه کسی که خود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش پاسخگوی هیچ‌یک از موارد متعدد تخلف و مفاسد اقتصادی نبوده و هنوز هم نیست، حال از رییس‌جمهور کشوری دیگر انتظار پاسخگویی دارد!؟

شاید اوباما از نظرها دور باشد و خارج از دسترس ما و حتی دیگر مجال آن نیابد که پاسخ شما را بدهد اما حداقل شمایی که در این نزدیکی و در دسترس هستید و صدای ملت را هم خوب می‌شنوید، برای یک بار هم که شده، بیایید پاسخگوی تخلفات خود و اطرافیان‌تان باشید و پس از آن که عذر تقصیر به درگاه خداوندگار بردید، از ملت بخاطر تمامی آن مظالمی که در حق‌شان کردید، پوزش بخواهید!

با آرزوی سلامت و بهروزی برای ملت ایران
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی - عبدالکریم حسین‌زاده