سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذرگاه

نامه زیبا کلام به ظریف در رابطه با ممانعت از ورود ایران شناس ان

بخشی از #نامه_سرگشاده به #محمدجواد_ظریف درباره ممانعت از حضور#مایکل_آکسوردی #ایران_شناس انگلیسی در ایران:
یکشنبه 14شهریورماه جاری، آقای مایکل اکسوردی استاد ایران‌شناسی دانشگاه اکسیتر انگلستان علیرغم داشتن ویزای معتبر موفق به ورود به کشور نشده و از همان فرودگاه امام خمینی بازگردانده می‌شوند. این بار دومی است که با ایشان این‌گونه برخورد می‌شود. ضمن اینکه ایشان سال86 به ایران می‌آیند و سخنرانی هم در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ایراد می‌نمایند و تا آنجا هم که بنده علم و اطلاع دارم بعدازآن هم مرتکب اقدامی علیه ایران نشده‌اند.

پرسشم از حضرت‌عالی این است که وقتی ایشان تقاضای ویزا می‌نمایند، علی‌القاعده همه جنبه‌های صدور ویزا ازجمله هماهنگی و استعلام از دستگاه یا دستگاه‌هایی که مشارالیه را ممنوع‌الورود به ایران نموده‌اند صورت می‌گیرد و درنهایت تصمیم به صدور ویزا گرفته می‌شود یا اینکه بنده اشتباه می‌کنم و قاعده و قانونی وجود ندارد و هر دستگاهی برای خودش عمل می‌کند؟ آیا به نظر شما این شیوه درستی است که وزارت خارجه برای خودش رأساً اقدام به صدور ویزا نماید و دستگاه‌های دیگر هم برای خودشان اقدام نموده و جلوی ورود فرد مذکور را بگیرند؟ آیا این به معنای آن نیست که ویزای معتبر و رسمی که وزارت خارجه جم جاه قدر قدرت و قوی شوکت ممالک جلیله محروسه ایران صادر می‌فرمایند پشیزی ارزش ندارد؟

آقای مایکل اکسوردی اتفاقاً می‌تواند درک کند که چرا ارتقاء روابط دو کشور ایران و انگلستان و استقرار سفیر انگلستان در سفارتخانه آن کشور در خیابان فردوسی باعث سردادن بانگ «#مرگ_بر_انگلیس» و به راه افتادن فریاد «واجاسوسا» شده. اکسوردی با زیروبم فرهنگ سیاسی ما کاملاً آشناست و می‌داند که چگونه همچون #دایی_جان_ناپلئون که در هر انگلیسی یک مأمور مخفی «اینتلیجنت سرویس» و یک جاسوس می‌دید و معتقد بود هیچ برگی در ایران بدون دست داشتن انگلستان از درخت نمی‌افتاد، در ایران امروزی هم برخی‌ها در هر چهره فرهنگی، پژوهشگر و آکادمیک غربی بالأخص آنگلوساکسون یک جاسوس و عامل نفوذی دشمن می‌بینند.

البته آشنایی آقای #اکسوردی با ایران یک مزیت دیگر هم برایش دارد. ایشان یقیناً می‌داند که چقدر آسان ممکن بود قربانی ارتقاء روابط دیپلماتیک بین دو کشور شده و به اتهام «جاسوسی» به هنگام بازگشت از ایران اجالتا بازداشت شود؛ و آن‌وقت معلوم نبود چه خاکی می‌بایستی بر سرش می‌کرد.
متن کامل #نامه zibakalam.com/news/2282
#زیباکلام #michael_axworthy #صادق_زیباکلام #زیباکلام_نامه#زیباکلام_آکسوردی_950617 #آکسورثی


بازداشت ده نفر به اتهام تخلف پانزده هزار میلیارد تومانی

تا کنون 10نفر از کارکنان گمرک پرویز خان کرمانشاه به دلیل تخلفات گسترده گمرکی دستگیر شده‌اند و طبق اطلاعات بدست آمده با توجه به حجم بالای تخلفات روی داده، تعداد دستگیرشدگان افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، به گفته برخی منابع، این افراد در سالهایی که به تخلفات گوناگون در گمرک پرویز خان مشغول بوده‌اند بیش از 15000میلیارد تومان از حقوق دولتی را تضییع کرده‌اند.

یکی از اتهامات این افراد تسهیل در قاچاق بیش از 800 تن الکل سفید به داخل کشور بوده است.

 
 
 
 

همچنین دستگیرشدگان  برای بیش از 2000 کانتینر که تنها مجاز به ورود موقت به کشور بوده‌اند، امکان قاچاق کالا به داخل را فراهم کرده‌اند.

بر اساس سندی گمرکی، این افراد به دستور مرجع قضایی احضار و با توجه به ناتوانی در تامین وثیقه راهی زندان  دیزل آباد کرمانشاه شدند. لازم به ذکر است برای این افراد بیش از 200میلیارد تومان وثیقه در نظر گرفته شده بود.


گزارشگر جدید سازمان ملل در امور ایران

«احمد شهید» در توئیتر نوشت که «عاصمه جهانگیر» به عنوان گزارشگر جدید سازمان ملل در امور ایران انتخاب شده است.

به گزارش فارس، «احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران روز پنج‌شنبه از پایان مأموریت خود در ماه نوامبر (مهر-آبان) خبر داد.

آقای شهید در حالی به مأموریتش پایان می‌دهد که بارها از سوی مقامات ایرانی به اتکا به گزارش‌های ثابت‌نشده مخالفان جمهوری اسلامی، عدم رعایت بی‌طرفی و نادیده گرفتن پروتکل‌های استاندارد گزارش‌دهی متهم شده است.

وی در توئیتر نوشت که دو ماه دیگر مسئولیتش را به «عاصمه جهانگیر» پاکستانی تحویل می‌دهد.

خانم جهانگیر که به عنوان یک «فعال حقوق بشر» شناخته می‌شود، از رهبران «جنبش وکلا» در پاکستان به شمار رفته و دو بار در سال‌های 1983 و 2007 در حبس بوده است.

وی بین سال‌های 2004 تا 2010 به عنوان گزارشگر ویژه آزادی مذهب و عقیده سازمان ملل فعالیت کرده است.

او در این مدت بارها از ایران به دلیل آنچه «نقض حقوق بهائیان» می‌خواند، انتقاد کرده بود.

سازمان ملل هنوز به صورت رسمی خبر انتصاب خانم جهانگیر را اعلام نکرده است.


نامه مطهری درباره فایل صوتی آیت الله منتظری

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر وی در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری بر لزوم ارائه توضیحاتی در زمینه شایعات مربوط به سال 67 تاکید کرد.
 
به گزارش ایسنا، علی مطهری در این نامه که آن را در اختیار ایسنا گذاشته، آورده است:
 
«جناب حجت‌الاسلام آقای پورمحمدی دامت برکاته
 
وزیر محترم دادگستری
 
با اهداء سلام، به عرض می‌رساند در صحبت خود در ارتباط با انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری، فرموده‌اید: «برخی دنبال تطهیر دشمنان خون‌آشام این ملت هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند به طوری که همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.»
 
متأسفانه این، مشکل کشور ماست که مسئولان به جای توضیح یک مسئله و پاسخ به سؤالی که برای برخی اذهان ایجاد شده است به مغالطه می‌پردازند و از عواطف انسانی و دینی و انقلابی مردم بهره‌برداری می‌کنند و هیچ گاه به سؤال مورد نظر پاسخ نمی‌دهند. در موضوع فایل صوتی مذکور همه مسئولانی که پاسخ دادند صرفا به جنایتکاری منافقین از یک سو و عظمت شخصیت امام خمینی(ره) از سوی دیگر پرداختند و هیچ پاسخی به سؤال ندادند و در واقع توضیح واضحات دادند.
 
انحرافات فکری و جنایات بزرگ منافقین بر همه روشن است و گروه فرقان هم که شخصیتی به عظمت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند شاخه‌ای از منافقین بود. این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که با توجه به این که از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال 67 درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود صحت دارد یا خیر؟ جناب عالی که همراه آقایان رئیسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا،  یا می‌فرمودید این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که در صورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد.
 
این روش برخلاف تفکر رایج که کتمان خطاهای احتمالی را موجب تقویت نظام می‌داند و بلکه نوعی عصمت برای جمهوری اسلامی قائل است، موجب جلب اعتماد بیشتر مردم و استحکام افزون‌تر نظام اسلامی است.
 
از خدای متعال توفیق الهی روزافزون جناب‌عالی را مسئلت می‌کنم.
 
با تقدیم احترام
 
علی مطهری»

پشیمانی بازیگر پیشکسوت از بازی در سریال معمای شاه

در جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر نوبت به نکوداشت جعفر والی رسید.

به گزارش روزنامه ایران، این پیشکسوت عرصه هنر تئاتر و سینما در کلیپی با عنوان «مرغ سحر» که به این مناسبت پخش شد ضمن مرور کلی بر کارنامه کاری‌اش از بازی در سریال «معمای شاه» به عنوان یکی از پشیمانی‌های دوره کاری‌اش یاد کرد. او در این باره گفت: من در طول عمرم یک کار انجام دادم که خیلی پشیمانم؛ سریال «معمای شاه». ما در این دوران زندگی کردیم. والله این‌طور نبود. به خدا این‌طور نبود که این سریال روایت می‌کند.